32) Kam reikalinga Kristus?

32

                Kristus… Ką galima sužinoti apie tą Kristų? TSS jau žinojo, kad tai ir yra ta gyventoja, kurios daug pavaizduota bažnyčiose – gyventoja ant skersinio, visai kaip ta iš mįslingojo rajono, kurią matė gyvai. Tiktai tas skersinis vadinasi kryžiumi, o Kristus – nukryžiuota. Taip nukryžiuota, kad net mirė. Ją nukryžiavo kitos ir visai už nieką – ji buvo nekalta. Įdomu, o ta gyventoja, kurią gyvai matė, gal ji irgi nekalta, už ką ją nukryžiavo?

                Brr… gerai pagalvojus, tai – šiurpu. Ta gyventoja iš baisiojo rajono neatrodė gerai. Kristus – kiek geriau. Mirtis – negraži. Ir kam joms reikia viena kitą žudyti? Bet va kame kampas – Kristus iš tikrųjų nemirė. Ar kažkaip numirė, bet po to atsigavo. Nes Kristus – deivė. Tai ji nemirtinga. Ar kažkaip laikinai mirtinga? Primena virtualiuosius žaidimus – gali kelis kartus numirti, o po to vėl gauti gyvybę. Tiktai realybėje tai prieštarautų mokslo dėsniams. Na gerai, o kas iš to? Gerai, kas gerai baigiasi, žinoma.

                Kaip ji suprato, tai buvo tik viso reikalo pradžia. Chronologiškai – galbūt pabaiga. Ar ne visai, vidurys? Žodžiu, kaip ji suprato – esmė ta, kad su ta Kristumi buvo daugiau reikalų, ne vien tik jos nužudymas ir atsigavimas. Tie reikalai buvo kažkaip aiškinami per deivę, ar kaip jos rašė – Deivę. Nes ir Kristus – Deivė. Bet ir ne visai – ji gyventoja. Tai kažkaip svarbu. Kodėl? Kas tame tokio? Na, kad gyventoja yra Deivė? Šiais laikais – visos tokios.

                Tai kas dar? TSS visai susipainiojo. Paprašė AI atrinkti būdingos ir esminės informacijos apie Deivę ir apie Kristų. Kad būtų susiję.

                Gavusi rezultatus pirmiausiai atkreipė dėmesį į užrašą „Išlaisvinimo teologija“. Išlaisvinimas – svarbu. Tai – progresyvu. Įdomu, kaip Deivė su tuo susijus? Ji susirado kažkokios Džeimsės citatas, rašoma, kad ji – viena svarbiausių teologių. Štai ką ji pirmiausiai perskaitė:

                „Juodoji išlaisvinimo teologija pripažįsta tik tokią Deivės meilę, kuri prisideda prie baltosios priešės sunaikinimo. Mums reikia tokios deiviškos meilės, kurią išreiškia Juodoji Jėga – juodaodžių galia nedelsiant sunaikinti savo engėjas visomis turimomis priemonėmis. Jei Deivė neprisideda prie šios šventos veiklos, turime atmesti jos meilę.“[16]

                TSS pasidarė liūdna. Net šiek tiek graudu. Juk ji buvo baltoji. Albinosė. Nenusipelnė Deivės meilės. Ją reikia sunaikinti. Bet kodėl? Ji juk nebuvo engėja, priešingai – labai korektiška ir tolerantiška. Skaitydama toliau ir daugiau suprato, kad visos baltosios – engėjos. Priešės. Juodosios Deivės priešės. Ta Deivė – neteisinga.

                Kai kur kitoje medžiagoje, pateiktoje AI, kartojosi žodis „klestėjimas“. Ganėtinai politinis terminas, bet kas nenori klestėti? Norėtų ir ji. O kaip? Nejausti visų tų kvailų minčių ir maudulio? Gerai, ką siūlo Deivė?

                Aha! Išties, ne veltui Jona taip siūlė ieškoti Kristaus, ir dar ją pasekti. Pasirodo svarbiausiai – ją sutikti. Tą Kristų, tiksliau – Jėzų Kristų, mat ji turėjo du vardus. Tuomet viskas bus gerai. Tuomet suprasi iš savo gyvenimo, kad sutikai. Galima net pasitikrinti, ar dar nesi sutikusi. Ar tu sėkminga? Mhm, na taip. Tai jau kad tikrai, palyginus su visokiomis bazininkėmis. Tiktai su tais gemalais kažkiek nesiseka. Bet kažkodėl tie gemalai šiuo metu TSS mažiausiai rūpėjo. Ar ji turtinga? Žinoma! Ne pati turtingiausia, bet… Sveika? Kur jau ne, pati sveikatos tvarkymo paslaugomis užsiima, kur čia nebūsi sveika. Santykiai? Na, svarbu, kad kurį laiką Kity jau užmiršo, o šiaip ką? Pilnas tinklas draugių…

                Taip gaunasi, kad ji sutiko Kristų. Turėjo visko, ką tik ji jai galėjo pasiūlyti. Belieka džiaugtis. Arba nekreipti į tai dėmesio – juk jokio susitikimo realiai nebuvo, bent ji jo nepastebėjo. Susitvarkė pati. Bet… Kažkas buvo visgi ne taip.

                Ar ji laiminga? Šis klausimas pats netikėtai atėjo TSS į galvą. Kas ta laimė? Tarsi būtų sunku atsakyti, bet, kažkaip… kažkaip TSS jautė, kad atsakymas – visiškai aiškus. Ne! Ji nesijautė laiminga. O kodėl? Nežinia kodėl, bet – ne, ji – nelaiminga! Nelaiminga ir tiek. Apmaudžiai nelaiminga. Iki skausmo. Iki to keisto maudulio… Iki… Ir dabar jau aišku kodėl. Ji nesutiko Jėzaus Kristaus. Nesutiko ir tiek. Kodėl kitos sutinka, o ji – ne?! Neteisybė! Ir ta Kristus – kokia bjauri, ėjo, pro šalį praėjo, visko numetė, tik ne laimės. Kodėl jai gaila?! Ir dabar – ieškok tos Kristaus, kad gera. Ir kur jos ieškoti? Širdyje… Ir ką tai reiškia? Kaip kvaila.

                Na gerai. TSS aiškinosi toliau. Štai, kažkokia progresyvioji teologija, dar kitur taip pat vadinama feministine. Turbūt čia ir reikia ieškoti. Turbūt anie paaiškinimai bus pasenę. Ji kažkaip suprato, kad žodis „teologija“ siejasi su paaiškinimais. Ką gi, aiškinkimės.

                Aha! Jėzus Kristus atėjo nuodėmės panaikinti. Prigimtinės nuodėmės. Štai, tokia, tikriausiai viena garsiausių aiškintojų, Mery Deily (šiek tiek senovinė, irgi du vardai) rašo: „Patriarchatas yra gimtoji nuodėmė, iš kurios kyla visos kitos nuodėmės“. Mhm, kas ta nuodėmė nelabai aišku, bet patriarchatas – blogai, labai blogai. Šito mokė dar mokykloje. Tai kažkaip, kai pasirenkamas neteisingas binarinis lyčių suskirstymas ir tuomet viena lytis, taip vadinama vyriškoji, pradeda engti ir visaip išnaudoti bei prievartauti kitą – moteriškąją. Tokia dar labiau senoviškesnė, nes net su trim vardais – Elizabet Sčiūsler Fiorenza[17] (na ir vardai!) rašo apie dar baisesnius dalykus – kiriarchiją, kuri dėka patriarchijos peržengia bet kokių lyčių ribas ir gimsta kaip dominavimu, priespauda ir paklusnumu pagrįsta socialinė sistema, kuri sukuria seksizmą, rasizmą, homofobiją, transfobiją, ksenofobiją, etnocentrizmą, antropo… ten kažką, dar kažką ir dar kažką. TSS ne visus žodžius žinojo. Na bet seksizmas, rasizmas ir homofobija, tai – baisu! Įdomu, o ji sukuria fašizmą?

                TSS šiek tiek pasidomėjo pačiomis autorėmis. Ta Mery, pasirodo, dirbo kažkokiame jėzuičių koledže. Aha! Štai iš kur, pasirodo, tas jėzuičių rimbas. Nors vis vien ne iki galo aišku, kaip tai susiję. Tiek to. Dar ji palaikė mintį, kad Žemėje vyrų populiacija turėtų būti sumažinta iki kokių dešimties procentų ir tokiu būdu būtų sumažinta planetos tarša. Puiku, progresyvioji ateitis viršijo jos lūkesčius – vyrų išvis neliko. Tuo tarpu toji Elizabet buvo kovotoja už reprodukcines teises – viena pirmųjų Katalikių bažnyčioje. Nes Katalikių bažnyčia seniau buvo labai atsilikusi ir (o varge!) – pati gana patriarchalinė. Svarbi individė, ta Fiorenza.

                Galiausiai ta Jėzus Kristus, kitur dar vadinama Jėza Krista, buvo ne tokia ir svarbi. Beje, iš tikro tai gal ji buvo net vyras. Tai ir atėjo nuo Deivės patriarchijos nuodėmės atpirkti, kaip tik vyrui tą ir priklausė padaryti. Ir tai sugebėjo tą padaryti tik todėl, nes buvo moters, irgi Mery, tik Magdalenos patepta. Bet kai kurios autorės, ta pati Mery, teigia, kad Kristus – tik abstrakcija, fikcija, tik įvaizdis Deivės, nusileidusios į gyventoją. Iš tikro, kad prigimtinę ir visas kitas nuodėmes panaikintų, pačios moterys ir kovojo dar nuo Lilit, Ievos ir Adomo (čia kas tokios?) laikų iki pat dabar, kovojo Katalikių bažnyčioje ir visur kitur.

                Kuo daugiau TSS skaitė, tuo labiau ją ėmė maudulys. Gerai, visi tie reikalai su vyrais, patriarchatais ir priespaudomis jau seniai sutvarkyti. Dalyvavo tame Jėzus Kristus ar nedalyvavo – negi dabar tai svarbu? Dar vis siūloma su ja susitikti, bet nauda – abejotina, nes galiausiai net neaišku ar išvis toks yra – gal tai tik abstrakcija? Tuo tarpu ji – nelaiminga! Ji niekaip negali sužinoti tiesos. Ją visos vedžioja už nosies! Ir toji Jona – pakalbėjo mįslėmis, o tada nukreipė ją į visišką nesusipratimą. Ieškoti Kristaus…

                Kas jai iš tos Kristaus?! Kam jai viso to reikia?!


[16]                                         James H. Cone: „Juodoji išlaisvinimo teologija“ (citata – adaptuota), 1970. James H. Cone (1938 – 2018) – vienas žymiausių juodosios išlaisvinimo teologijos teologų.

[17]                                         Mary Daly (1928 – 2010) ir Elizabeth Schüssler Fiorenza (g. 1938) – vienos žymiausių Romos Katalikų Bažnyčios teologių – feminisčių.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: